fbpx

Engelsk kursus:
GlobalOffice

GlobalOffice er udviklet til administrative medarbejdere, der servicerer udenlandske kunder og samarbejdspartnere. Det kan være, at du er sekretær, servicemedarbejder, callcenter-medarbejder, frontdesk-medarbejder eller noget helt andet, og du ønsker at udvide din ‘comfort zone’, når du skal tale og skrive engelsk med internationale kolleger, kunder eller samarbejdspartnere.

Sådan gør vi
Dette kursus er meget praksisnært og handlingsorienteret og veksler mellem korte oplæg, refleksioner i plenum og øvelser, hvor vi vejleder dig og finjusterer dit sprog. Du vil få træning i en bred vifte af de færdigheder, du har brug for i dit internationale arbejde. bl.a telefonengelsk, e-mails og tværkulturel kommunikation. Du får også en værktøjskasse med sproglige redskaber og tips, som du kan bruge efter kurset.

Vi taler engelsk – og vi har det sjovt mens vi gør det.

Praktiske oplysninger

Arbejdssprog
Engelsk

Dato
20. februar, 27. februar, 5. marts og 12. marts 2020
Alle dage kl. 9-12

Sted
GlobalDenmark A/S
Bülowsvej 48A
1870 Frederiksberg C

Pris pr. deltager
DKK 4.100 ekskl. moms

På første modul fokusere vi på samtalen.

Vi arbejder med, hvordan du bliver mere tryg, når du skal tale engelsk med dine udenlandske (og danske) kolleger, samarbejdspartnere eller kunder, det være i sig i formelle eller uformelle situationer. Og du lærer mere om, hvad god kommunikation er, og hvornår (og hvorfor) det kan gå galt, når man kommunikerer på tværs af kulturer.

Du får tips og gode råd til, hvordan du kan udbygge dit ordforråd – og du vil helt sikkert have lært nogle nye ord og nyttige udtryk inden dagen er omme. Vi kommer også ind på grammatik – når det er relevant.

På dette modul tager vi hul på skriftlig engelsk.

Vi kommer bl.a. ind på typiske faldgruber, når man går fra dansk til engelsk, og du får et brush-up i grammatik og tegnsætning. Du får tips til hjælpemidler, du kan bruge, når du skriver, og ligesom i modul 1 vil du helt sikkert også få udvidet dit ordforråd.

På modul 3 har vi fokus på, hvordan du skriver den gode e-mail på engelsk.

Du får en introduktion til moderne e-mailetikette, og vi kommer ind på, hvordan man bedst opbygger en e-mail: Hvordan starter og slutter man en e-mail på engelsk, og hvor høflig skal man være? Vi gennemgår typiske fraser og udtryk, der bruges i professionelle e-mails, og du får mulighed for selv at skrive e-mails og få feedback på dit skriftlige arbejde.

På det sidste modul fokuserer vi på mundtlig engelsk igen, men denne gang på telefonengelsk.

Du får et brush-up i at tage imod en besked på engelsk, og får øvet det med tal og bogstaver, så det bliver nemmere at notere telefonnumre og e-mailadresser korrekt på engelsk. Vi øver de mest almindelige fraser, man bruger i telefonen, og du får tips til, hvordan du sikrer dig, at du er blevet forstået, og at du selv forstår, hvad der bliver sagt. Du lærer også, hvordan du holder den imødekommende tone på engelsk, selv i vanskelige situationer. Sidst men ikke mindst kommer vi ind på, hvordan du styrer samtalen, især i situationer hvor din modpart ikke taler så godt engelsk.

Tilmeld dig kursus

Kontakt os og få kurset leveret, når det passer dig eller dine medarbejdere.

+45 3386 2930
+45 3386 2932
+45 2346 6127
+45 3386 2931
+45 3386 2941
+45 3386 2933
+45 3386 2939
+45 3386 2942
+45 3386 2937
+45 3386 2936